header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Marți, 23 Septembrie 2014 08:20

Aplicarea legislației rutiere

Publicat de 

Sporirea aplicării legislației rutiere – în special atunci când vizează depășirea vitezei legale, conducerea sub influența alcoolului și neutilizarea centurilor de siguranță – este o modalitate foarte importantă (și rentabilă) de a îmbunătăți substanțial siguranța rutieră într-o perioadă de timp relativ scurtă. A fost estimat că respectarea tuturor reglementărilor rutiere ar putea reduce numărul accidentelor rutiere cu 50%. Dovezile empirice privind efectele potențiale ale intensificării aplicării legislației sugerează reduceri mai mici, însă substanțiale, ale numărului de accidente, între 10% și 25%.

Cea mai bună practică

Programul camerelor de siguranță în Regatul Unit

legislatie

Despre ce e vorba? În Regatul Unit programul camerelor de siguranță este desfășurat prin parteneriate locale. Există instrucțiuni clare cu privire la amplasarea camerelor pe baza numărului de accidente și de frecvența vitezei excesive. Camerele sunt marcate clar astfel încât participanții la trafic să le vadă dinainte. Veniturile din amenzi sunt utilizate pentru achiziționarea de camere de luat vederi, precum și pentru alte măsuri de siguranță rutieră. Un proiect pilot cu opt parteneriate a început în 2000 și apoi a fost pus în aplicare la nivel național. Până la sfârșitul lui 2004, existau 38 de parteneriate care gestionau peste 4000 de camere instalate în diferite locații. De atunci, punerea în aplicare a acestei măsuri a luat o și mai mare amploare. În Regatul Unit, conducătorul auto este considerat responsabil de contravențiile privind viteza excesivă, însă proprietarul trebuie să identifice conducătorul auto.

Care sunt factorii implicați? Parteneriatele locale dintre poliție, autoritățile rutiere și alte autorități sunt responsabile de acest proiect în regiunea lor. Acestea trebuie să investească în camera de luat vederi pe baza beneficiilor anticipate și a veniturilor din amenzi.       

Cât este de eficientă și care sunt costurile implicate de această practică? Evaluările au arătat o reducere cu 70% a încălcării limitelor de viteză în zonele prevăzute cu camere. În medie, viteza a scăzut cu 6% și numărul de accidente din vecinătatea zonelor în cauză a scăzut cu un procent între 10 și 40%. Costurile estimate ale aplicării acestei măsuri, inclusive educația și informarea, sunt estimate la aproximativ 140 milioane euro. Valoarea estimată a daunelor evitate este de aproximativ 380 milioane euro. În consecință, raportul costuri-beneficii estimat este de 1:2,7. 

Sursa: www.ec.europa.eu

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.