header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Miercuri, 22 Mai 2013 12:31

Exemple de bune practici în materie de siguranță rutieră

Publicat de 

În anul 2005, Directoratul General Energie și Transporturi din cadrul Comisiei Europene a inițiat proiectul SUPREME. Scopul acestui proiect a fost colectarea și prezentarea celor mai bune practici în domeniul siguranței rutiere adoptate de statele membre ale Uniunii Europene, dar și de țări precum Elveția și Norvegia, astfel încât și alte state să ia măsuri similare.

Așa cum este menționat și în cadrul documentului elaborat ca parte a acestui proiect, Cele mai bune practici în materie de siguranță rutieră – Ghid pentru măsuri la nivel național, aplicarea unor inițiative solitare nu contribuie la îmbunătățirea siguranței pe șosele. Este necesară o analiză profundă, urmată de adoptarea unei strategii și a unui ansamblu de măsuri adaptate la cerințele fiecărei țări.

Măsurile discutate și exemplificate în documentul menționat vizează infrastructura rutieră (marcajele și indicatoarele rutiere, întreținerea drumurilor), vehiculele, educația rutieră, aplicarea legislației rutiere, instruirea conducătorilor auto, etc.

Ca exemple de bune practici în domeniul semnalizării rutiere orizontale și verticale au fost propuse marcajele rutiere rezonatoare din Suedia și indicatoarele cu mesaje variabile.

Indicatoarele cu mesaje variabile (pe scurt, IMV) au fost introduse pe autostrăzile din mai multe state membre ale Uniunii Europene pentru a avertiza participanții la trafic cu privire la fenomene meteo precum ceața sau în privința ambuteiajelor. Acestea contribuie nu doar la o mai bună siguranță rutieră, ci și la un trafic fluent.

Marcajele rutiere rezonatoare și-au dovedit eficiența în privința reducerii numărului accidentelor rutiere. S-a demonstrat că acestea sunt reduse cu 30 de procente atunci când macajele sunt amplasate pe acostament și cu 10% în cazul trasării pe axul drumului.

Pentru detalii privind alte măsuri și bune practici în materie de siguranță rutieră, am atașat documentul elaborat în limba română.

 

Sursa: Cele mai bune practici în materie de siguranță rutieră – Ghid pentru măsuri la nivel național, Uniunea Europeană, 2010, http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/projects/supreme-c_ro.pdf

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.