header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Luni, 16 Februarie 2015 13:20

Măsuri pe care guvernele naţionale ar trebui să le abordeze pentru îmbunătăţirea siguranţei rutiere

Publicat de 

Studiul Flash Eurobarometer condus de Organizaţia Gallup la cererea Directoratului General de Mobilitate şi Transport din cadrul Comisiei Europene a fost realizat în 2010. Prezentăm aici câteva dintre măsurile pe care guvernele naţionale ar trebui să le abordeze pentru o mai bună siguranţă rutieră în viziunea cetăţenilor UE.    

Majoritatea cetăţenilor UE (52 %) au declarat că siguranţa infrastructurii ar trebui îmbunătăţită. Aproximativ 3 din 10 repondenţi (31%) au răspuns că aceasta ar trebui să fie prima măsură pe care guvernul ar trebui să o adopte pentru îmbunătăţirea siguranţei rutiere.

O mai bună aplicare a legislaţiei rutiere a fost a doua măsură pe care guvernul ar trebui să se concentreze pentru îmbunătăţirea siguranţei rutiere: aproximativ 4 din 10 repondenţi (42%) au ales această măsură ca fiind de primă prioritate sau a doua opţiune pentru guvern. Un sfert (22%) au declarat că aceasta ar trebui să fie prioritatea numărul unu a guvernului.

Sancţionarea în mod egal a celor care încalcă regulile rutiere, fie aceştia rezidenţi sau din străinătate. 36% dintre cetăţenii Uniunii Europene au considerat-o ca o măsură prioritară pentru guverne.  Proporţii egale de repondenţi  (17 şi 19%) au ales acest răspuns ca primă prioritate sau a doua prioritate (17 şi 19%).

Trei din zece repondenţi  consideră că guvernul lor naţional ar trebui să iniţieze mai multe campanii de conştientizare a siguranţei rutiere ca prioritate în îmbunătăţirea siguranţei rutiere; cu toate acestea, această măsură a fost aleasă în mod frecvent mai mult ca o a doua prioritate decât ca primă opţiune (17 şi 13%).

Aproximativ un sfert dintre cetăţenii europeni (26%) consideră că guvernul trebuie să acorde prioritate introducerii schemelor de re-instruire periodică a şoferilor în scopul îmbunătăţirii siguranţei rutiere. Ca şi în cazul măsurii precedente, puţin peste 1 din 10 repondenţi  (13% ) au declarat că aceasta trebuie să fie o prioritate de top pentru guvern.

masuri

 

Mai puţin de o treime dintre repodenţii din Austria şi Luxemburg (31-32%) au declarat că îmbunătăţirea siguranţei infrastructurii ar trebui să fie prima sau a doua prioritate pentru guvern, în timp ce 8 din 10 dintre repondenţii polonezi au avut acelaşi punct de vedere. În mod similar, în Austria, Luxemburg, Cipru şi Franţa, mai puţin de o cincime dintre repondenţi au considerat că îmbunătăţirea siguranţei infrastructurii rutiere ar trebui să reprezinte prioritatea de top a guvernului (14-19%), în timp ce în România, Bulgaria, Letonia sau Polonia, majoritatea repondenţilor au cosiderat că această măsură ar trebui să fie prioritară (52-58%).

În ceea ce priveşte rezultatele la nivelul întregii Uniuni Europene, în majoritatea Statelor Membre (18 din 27), îmbunătăţirea siguranţei  infrastructurii a fost aleasă ca prima sau a doua prioritate pentru guvern de majoritatea repondenţilor.

Proporţia repondenţilor care au declarat că aplicarea legislaţiei rutiere ar trebui să fie o prioritate a guvernului în scopul îmbunătăţirii siguranţei rutiere, a fost de mai puţin de o treime în Slovenia (28%) şi o slabă majoritate în Danemarca, Bulgaria, Ungaria, Lituania şi Italia (51-54%). Între 30% şi 33% dintre italieni, danezi, lituanieni şi cehi au declarat că acestă măsură ar trebui să reprezinte prioritatea numărul unu a guvernului în scopul îmbunătăţirii siguranţei rutiere. Mai puţin de o şesime dintre intervievaţii din Letonia, Slovenia, Spania şi Portugalia au împărtăşit această opinie (14-16%).

Repondenţii portughezi au fost cei care au declarat că guvernul lor ar trebui să considere o prioritate introducerea mai multor campanii de siguranţă rutieră: 21% au ales -o ca primă prioritate pentru îmbunătăţirea siguranţei rutiereşi 23% ca o a doua prioritate. Finlanda şi Olanda au fost aproape de Portugalia, 40-41% dintre intervievaţi au selectat această măsură ca prima sau a doua prioritate. Pe de altă parte, în Bulgaria, Ungaria, Cehia, România şi Austria, jumătate dintre repondenţi au declarat că lansarea mai multor campanii de conştientizare ar trebui să fie una dintre priorităţile guvernelor lor (17-22%); în primele patru dintre aceste ţări şi în Polonia, mai puţin de 1 din 10 repondenţi au văzut această măsură ca prioritate de top pentru guvernul lor (3-9%).

Repondenţii francezi  au fost cel mai înclinaţi să declare că guvernul lor ar trebui să se concentreze pe introducerea, pentru toţi şoferii, a scemelor de re-instruire periodică în scopul îmbunătăţirii siguranţei rutiere (41%); aceştia au fost urmaţi de sloveni (35%), spanioli şi britanici (ambii cu 34%). În comparaţie, doar 10% dintre italieni, 13% dintre letoni, 14% dintre polonezi şi cehi, precum şi 15% dintre estoni au avut o viziune similară în privinţa re-instruirii periodice a şoferilor. Proporţia repondenţilor care au dorit ca guvernul lor să se concentreze în primul rând pe această măsură a variat între 5% în Italia, Letonia, Polonia, Republica Cehă, Estonia şi Bulgaria (4-6%) până la o cincime în Marea Britanie şi Franţa (20-21%). 

Sursa: www.ec.europa.eu

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.