header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Marți, 08 Decembrie 2015 14:53

Întreţinerea drumurilor

Publicat de 

Intreţinerea drumurilor existente este necesară pentru a le menţine la standarde. Intreţinerea vizează carosabilul, indicatoarele şi marcajele, precum şi zona de lângă carosabil. Planurile de întreţinere bazate pe observaţie şi proceduri de măsurare asigură menţinerea caracteristicilor cheie în materie de siguranţă in parametri normali. În ţările nordice, unde zăpada şi gheaţa sunt fenomene obişnuite în timpul iernii, departamentul de întreţinere pe timp de iarnă veghează de asemenea ca drumurile să rămână operaţionale în aceste condiţii dificile. Din motive de eficienţă, lucrările de întreţinere mai de amploare sunt adesea combinate cu lucrări de reconstrucţie. Atunci când au loc lucrări de întreţinere şi de reconstrucţie, traficul normal este perturbat. Dacă nu se iau suficiente măsuri de precauţie, aceasta poate duce la o creştere temporară a numărului de evenimente nedorite în zona în care se desfăşoară lucrările şi în apropierea acesteia. Sunt necesare proceduri standard pentru a defini aceste măsuri de precauţie şi pentru a asigura aplicarea lor sistematică.

Cea mai bună practică

Limitele de viteză şi întreţinerea pe timp de iarnă în Finlanda

intretinere

Despre ce este vorba? In nordul Europei, traficul este adesea perturbat iarna din cauza zăpezii şi a gheţii. În condiţii de iarnă, riscul de producere a evenimentelor rutiere este mai mare, deşi în special în ceea ce priveşte accidentele fără victime, deoarece vitezele de deplasare sunt mici. De aceea, in Finlanda, limitele de viteză generale pe drumurile rurale şi pe autostrăzi sunt reduse cu 20 km/h in lunile de iarnă. In plus, este obligatorie utilizarea cauciucurilor de iarnă. Cea mai bună modalitate de a menţine drumurile circulabile pe timp de iarnă (sare, nisip, in ce proporţii) nu a fost incă stabilită. Cu toate acestea, consecvenţa şi fiabilitatea întreţinerii pe timp de iarnă pentru un anumit drum este cel puţin la fel de importantă ca şi menţinerea drumurilor în condiţii bune în ansamblu.

Care sunt factorii implicaţi? Folosirea obligatorie a cauciucurilor de iarnă este reglementată prin lege. Administraţia Drumurilor Publice din Finlanda trebuie să urmeze orientările impuse de Ministerul Transporturilor cu privire la limitele de viteză pe timp de iarnă şi este răspunzătoare pentru activităţile de întreţinere pe timp de iarnă a drumurilor publice  naţionale (în special în afara zonelor construite). Autorităţile locale sunt răspunzătoare de întreţinerea pe timp de iarnă în zonele urbane.

Cât este de eficientă şi care sunt costurile implicate de această practică? S-a constatat că reducerea limitelor de viteză pe timp de iarnă duce la scăderea semnificativă a numărului de  evenimente rutiere. Pe langă scăderea riscului de producere a accidentelor, reducerea limitelor de viteză pe timp de iarnă are de asemenea efecte de mediu pozitive, aşa cum au arătat studiile efectuate in Norvegia. Efectul reducerii limitelor de viteză pe timp de iarnă nu poate fi separat de efectul activităţilor de întreţinere pe timp de iarnă.

Sursa: www.europa.eu

 

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.