header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Vineri, 09 Februarie 2018 11:54

Viziunea Zero şi abordarea Sistem Sigur

Publicat de 

Abordarea Sistem Sigur în domeniul siguranţei rutiere ar trebui să fie o modalitate de a ajunge la Viziunea Zero.Cele două concepte sunt de obicei prezentate împreună.

 

La origini, conceptul Viziunea Zero se referea la angajamentul societăţii de a progresa către obiectivul de fatalităţi zero (sau chiar zero răniri grave) pe drum. Carta Albă a Transportului (Hartă către o singură Zonă de Transport Europeană – către un sistem de transport competitiv şi eficient din punct de vedere al resurselor) a stabilit obiectivul de a merge către fatalităţi zero în transportul rutier până în 2050. Ca obiectiv pe termen mediu, UE intenţionează să reducă numărul accidentelor rutiere până în 2020, subliniind rolul său ca lider mondial în siguranţă şi securitate pentru toate modalităţile de transport. În primul rând, abordarea Sistem Sigur ar trebui văzută ca o viziune bazată pe o fundaţie etică, care crează şi susţine o perspectivă total nouă, o schimbare de paradigmă privind problema siguranţei rutiere şi modul de rezolvare a acesteia. Scopul este dezvoltarea unui sistem rutier care ia în considerare vulnerabilitatea şi capacitatea umană de a face greşeli. Sub un Sistem Sigur, întregul sistem de transport este creat pentru a proteja oamenii de moarte şi răniri grave. Abordarea Sistem Sigur admite faptul că oamenii comit greşeli şi sunt vulnerabili. Accentuează de asemenea că cei care proiectează sisteme de transport şi cei care le utilizează trebuie să împartă responsabilitatea pentru crearea unui sistem în care accidentele nu rezultă în decese şi răniri grave. Astfel, toate părţile sistemului trebuie să fie mai sigure – drumurile şi marginile acestora, viteza, vehiculele şi folosirea acestora – astfel încât, dacă o parte cedează, celelalte părţi pot încă proteja pe cei implicaţi.

Viziunea zero

În 1977, parlamentul suedez a adoptat "Viziunea Zero”, o politică de siguranţă rutieră absolut nouă bazată pe patru principii:

Etică: viaţa şi sănătatea umană sunt supreme şi au prioritate asupra mobilităţii şi a altor obiective ale traficului rutier.

Responsabilitate: furnizorii şi promulgatorii sistemului de trafic rutier împart responsabilitatea cu utilizatorii sistemului.

Siguranţa: fiinţele umane fac erori, astfel că sistemele de trafic rutier trebuie să ia aceste erori în calcul şi ambele să minimizeze ocaziile pentru erori şi să minimizeze răul produs când se întâmplă.

Mecanisme pentru schimbare: furnizorii şi promulgatorii trebuie să facă maximum pentru a garanta siguranţa tuturor cetăţenilor. Ei, împreună cu utilizatorii de drum, trebuie să coopereze unul cu altul şi fiecare dintre ei trebuie să fie pregătit să se schimbe pentru a obtine siguranţa.

Câteva alte ţări au urmat exemplul suedez. “Viziunea zero” oferă un model potrivit pentru multe ţări.

viziune

Sursa: Forumul Internaţional de Transport, Zero Decese şi Răniri Grave pe Drum, Conducerea unei Schimbări de Paradigme către un Sistem Sigur, 2016

 

Sursa : www.europa.eu

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.