Realitatea este că sunt trei ani de zile de când acest municipiu nu a beneficiat de marcaje rutiere pe străzile sale – trei ani în care au fost organizate şi reluate licitaţii, dar mai ales, s-a stat. Să privim, bunăoară, la marcajele (aproape inexistente) de pe strada Găgeni, una dintre străzile cu cel mai mare număr de accidente din municipiu. Au fost realizate cu vopsea acrilică în 2015.
Sunt aproximativ 40 000 mp care trebuie realizaţi pentru a avea marcaje rutiere în întregul oraş. La momentul actual nu avem decât în jur de 1 500 mp. Este vina firmelor angajate să facă acest lucru? Nu. Administraţia ploieşteană atât a cerut.
Mergând pe Democraţiei sau Ştefan cel Mare putem vedea treceri de pietoni aplicate în anul 2015 cu vopsea bicomponentă (vezi foto), marcaje care nici la momentul actual nu au fost plătite de administraţia ploieşteană. Oare calitatea să fie problema?
Nu mai devreme de luna iunie a acestui an, administraţia – la presiunea cetăţenilor şi în urma postărilor pe Facebook ale unui consilier local – a decis amplasarea relantisoarelor într-o zonă cu risc ridicat de accidente. Şi asta în urma unei sponsorizări a firmei care a realizat lucrarea. E siguranţa rutieră un domeniu dependent de sponsorizări?
Să nu pierdem din vedere faptul că a trebuit să asistăm la multe evenimente rutiere soldate cu pierderi de vieţi omeneşti până când aleşii noştri au decis să ia măsuri – vezi trecerea de pietoni de pe bulevard despre care au curs râuri de cerneală.
Oare fervoarea ultimelor zile poate scuza anii de inactivitate şi lipsa de preocupare în domeniu a celor care administrează acest oraş? Soluţii există, iar societatea noastră, care lucrează cu administraţia municipiului de peste 25 de ani, a dat întotdeauna dovadă de profesionalism. Cererile administraţiei au fost realizate în cel mai scurt timp de fiecare dată. Şi la standarde calitative în conformitate cu stipulările contractului.
Foto: Industrie Mică Prahova SA