header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Marți, 31 Iulie 2018 05:08

Siguranţa rutieră – subiect de campanie electorală?

Publicat de 

Ultimele săptămâni au cunoscut o preocupare nemaiîntâlnită în administraţia ploieşteană ce vizează siguranţa rutieră la nivel de municipiu. După ce, încă de la începutul anului, presa prahoveană a tras nenumărate semnale de alarmă în ceea ce priveşte numărul crescând al evenimentelor rutiere din Ploieşti, încercând chiar să promoveze soluţii pentru diminuarea acestuia, în condiţiile în care planificarea administraţiei în acest domeniu este inexistentă, fervoarea cu care este abordat subiectul de către edili în ultima perioadă de timp este cel puţin interesantă.

În aparenţă, motivul ţine de calitatea lucrărilor de marcaje rutiere; în realitate, este încă un exerciţiu de imagine derulat de aleşii din fruntea aparatului administrativ. Din păcate, domnilor edili, astfel de exerciţii nu ajută nimănui – nici dumneavoastră şi, cu siguranţă, nici cetăţenilor care aşteaptă o preocupare constantă în acest domeniu.

După cum am susţinut încă de la lansarea acestui blog, în urmă cu peste cinci ani de zile, siguranţa rutieră nu este o preocupare ocazională, nu înseamnă marcarea străzilor de Paşti şi la începutul anului şcolar. Suntem ţara cu cel mai mare număr de evenimente rutiere din întreaga Uniune Europeană. Măcar acest lucru ar trebui să ne dea de gândit. 

Realitatea este că sunt trei ani de zile de când acest municipiu nu a beneficiat de marcaje rutiere pe străzile sale – trei ani în care au fost organizate şi reluate licitaţii, dar mai ales, s-a stat. Să privim, bunăoară, la marcajele (aproape inexistente) de pe strada Găgeni, una dintre străzile cu cel mai mare număr de accidente din municipiu. Au fost realizate cu vopsea acrilică în 2015.

Sunt aproximativ  40 000 mp care trebuie realizaţi pentru a avea marcaje rutiere în întregul oraş. La momentul actual nu avem decât în jur de 1 500 mp. Este vina firmelor angajate să facă acest lucru? Nu. Administraţia ploieşteană atât a cerut.

Mergând pe Democraţiei sau Ştefan cel Mare putem vedea treceri de pietoni aplicate în anul 2015 cu vopsea bicomponentă (vezi foto), marcaje care nici la momentul actual nu au fost plătite de administraţia ploieşteană. Oare calitatea să fie problema?

sigurantarutiera

 

Nu mai devreme de luna iunie a acestui an, administraţia – la presiunea cetăţenilor şi în urma postărilor pe Facebook ale unui consilier local – a decis amplasarea relantisoarelor într-o zonă cu risc ridicat de accidente. Şi asta în urma unei sponsorizări a firmei care a realizat lucrarea. E siguranţa rutieră  un domeniu dependent de sponsorizări?

Să nu pierdem din vedere faptul că a trebuit să asistăm la multe evenimente rutiere soldate cu pierderi de vieţi omeneşti până când aleşii noştri au decis să ia măsuri – vezi trecerea de pietoni de pe bulevard despre care au curs râuri de cerneală.

Oare fervoarea ultimelor zile poate scuza anii de inactivitate şi lipsa de preocupare în domeniu a celor care administrează acest oraş?  Soluţii există, iar societatea noastră, care lucrează cu administraţia municipiului de peste 25 de ani, a dat întotdeauna dovadă de profesionalism. Cererile administraţiei au fost realizate în cel mai scurt timp de fiecare dată. Şi la standarde calitative în conformitate cu stipulările contractului.  

Foto: Industrie Mică Prahova SA

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.