header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Vineri, 21 Iunie 2019 12:38

Situaţia evenimentelor rutiere şi a fatalităţilor în UE

Publicat de 

Situația în domeniul siguranței rutiere diferă în mod semnificativ între Statele Membre UE. Unele raportează un progres substațial în timp ce altele încă se situează sub nivelul mediu. Cu toate acestea, distanța între categorii se micșorează de la un an la altul. În 2017, nici un stat membru UE nu a înregistrat o rată a fatalităților mai mare de 100 decese la un million de locuitori și 8 dintre acestea au înregistrat o rată mai mică de 40 de decese la milionul de locuitori. Cele mai bune performanțe în domeniul siguranței rutiere au fost înregistrate de Suedia (25) și Marea Britanie (27). Pe de altă parte, cele mai ridicate rate ale fatalităților au fost înregistrate în România (98) și Bulgaria (96). De la începutul decadei, cele mai mari diminuări ale ratei deceselor în accidente rutiere au fost înregistrate în Grecia     (-41%), Estonia (-39%) şi Letonia (-38%). Media scăderilor la nivelul UE a fost de 20%. În 2017, în medie, doar 8% din accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi. 37% au avut loc în zonele urbane și 55%  pe drumurile rurale. Ocupanții automobilelor au reprezentat cea mai mare parte a victimelor (46%). Împreună, utilizatorii vulnerabili, inclusiv pietonii, cicliștii și motocicliștii au reprezentat cam acelaşi procent și au fost în principal expuși în zonele urbane. 

indsit

21% dintre toți cei care și-au pierdut viețile pe drum erau pietoni. Motocicliștii, care sunt mai puțin protejați în caz de accident au reprezentat 14% din fatalități. În general, fatalitățile care implică utilizatorii de drum vulnerabili au scăzut mai mult în ultimele decenii decât în cazul restului utilizatorilor. În 2017, aproape 14% dintre cei care și-au pierdut viețile pe drumurile UE aveau vârste cuprinse între 18 și 24 ani. Tinerii sunt de două ori mai susceptibili să își piardă viața într-un accident rutier decât alte persoane. În plus, 80% dintre cei care au pierit în accidente rutiere erau bărbați. Aceasta poate fi explicată prin atitudini diferite în fața riscului și prin faptul că bărbații tineri tind să meargă în călătorii mai lungi decât femeile. Deși șoferii în vârstă  sunt implicați în mai puține evenimente rutiere, ei reprezintă unul dintre grupurile cu cel mai mare risc din cauza fragilității acestora și a toleranței reduse la răniri. Deși numărul victimelor în vârstă a scăzut în timp, numărul total de decese a crescut. Astfel, în timp ce 18% din fatalități implicau persoane în vârstă în 2010, acest număr a crescut la 26% în 2017. În comparație cu populația medie, riscul de a își pierde viețile pe drum a crescut de aproape 2 ori pentru utilizatorii în vârstă. In general, mult mai mulți bărbați decât femei își pierd viețile în accidente rutiere : 24% din toate fatalitățile implică femei, în comparație cu 76% bărbați. Rata fatalității în cazul bărbaților în vărstă este de două ori mai mare decât cea a femeilor în majoritatea țărilor UE. De asemenea, rata fatalităților în cazul pietonilor de sex feminin a fost de două ori mai mare decât pentru cei de sex masculin.        

Sursa : www.europa.eu        

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.