header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button

Oboseala și viteza excesivă sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere în care sunt implicate camioane, autocare sau mașini de serviciu. În țările industrializate, accidentele rutiere sunt cauza majoră a deceselor produse la locul de muncă.

 

Timpul de conducere

cond 

În aproximativ 20 % din accidentele rutiere în care sunt implicate vehicule utilitare grele, oboseala este factorul principal.

În cazul conducătorilor auto profesioniști al căror traseu trece prin cel puțin două țări din UE, legislația europeană prevede reguli privind timpul maxim de conducere.

Acesta este limitat la 9 ore pe zi sau 56 de ore pe săptămână . După 4 ore și jumătate petrecute la volan, conducătorul auto trebuie să ia o pauză de cel puțin 45 de minute.

Un program de siguranţă rutieră este mai specific şi se întinde pe o perioadă mai scurtă decât o viziune asupra siguranţei rutiere. De preferinţă, acesta se bazează pe o viziune asupra siguranţei rutiere. Un program de siguranţă rutieră prezintă obiective şi principii pentru organizarea activităţii legate de siguranţă rutieră şi specifică acţiuni sau idei novatoare pentru următorii cinci pană la zece ani. Un program de siguranţă rutieră defineşte de asemenea responsabilităţile şi oferă finanţarea şi imboldul pentru punerea în aplicare a unor măsuri eficiente în domeniul siguranţei rutiere. Obiectivele referitoare la siguranţa rutieră reprezintă o parte importantă dintr-un program de siguranţă rutieră. Obiectivele prezintă o descriere exactă, cantitativă a ceea ce urmează să se realizeze şi in ce perioadă de timp. Obiectivele sunt formulate de obicei pentru un termen de pană la 10 ani. Obiectivele ar trebui să fie ambiţioase, dar in acelaşi timp realizabile.

Însă se pot de asemenea adăuga obiective suplimentare referitoare la variabile intermediare, cum ar fi comportamentul rutier care antrenează în mod dovedit riscul de producere a unui accident (de exemplu, numărul de încălcări ale limitelor de viteză pe drumurile rurale; sau procentajul conducătorilor auto care au fost surprinşi conducând sub influenţa alcoolului).

Joi, 10 August 2017 13:11

Conducerea asistată

Publicat de

Scopul conducerii asistate este de a oferi conducătorilor auto începători tineri un nivel mai mare de experienţă înainte de a-şi obţine permisul de conducere, pe lângă cursurile formale susţinute cu instructori auto în cadrul şcolilor de şoferi. Lipsa de experienţă este considerată a fi unul dintre principalii trei factori care explică riscul inalt de implicare in accidente rutiere a conducătorilor auto începători (ceilalţi doi sunt varsta şi sexul).

Recomandările raportului Centrului Comun de Cercetare în domeniul Transporturilor al OCDE/CEMT în această privinţă sunt:

În urmă cu două săptămâni au fost acordate pentru excelenţă în domeniul siguranţei rutiere într-o ceremonie organizată în România. În cadrul introducerii prezentate de reprezentantul Comisiei Europene, au fost menţionate câteva aspecte importante:

Potrivit acestuia, anul 2016 a adus câteva schimbări în domeniu după doi ani de stagnare. Declaraţia de la Valetta privind siguranţa rutieră a creat cadrul pentru o politică puternică în domeniu. Aceasta necesită suportul entităţilor locale şi naţionale, al societăţii şi al industriei.

Vorbind despre Carta Europeană a Siguranţei Rutiere, acesta a menţionat că la început a fost foarte simplu. Pe parcursul anilor, Carta a atras o mulţime de bune practici. În plus, numărul membrilor a crescut cu fiecare an.

Prima Gală a premiilor pentru excelenţă în domeniul siguranţei rutiere a avut loc în anul 2006.

29/06/2017

Luni, în cadrul unei ceremonii din Bucureşti, Comisia Europeană a oferit Premiile Excelenţei în Siguranţă Rutieră unui număr de 5 câştigători. Acest premiu recunoaşte angajamentele privind siguranţa rutieră care au un impact semnificativ asupra salvării de vieţi pe drumurile europene. 

award

Premiile au mers la:

  • Grupul de companii Heracles, membru al LafargeHolcim (Grecia),
  • Oraşul Martigues (Franţa),
  • CTT Correios de Portugal,
  • Automobil Clubul Român, şi
  • Motorförarnas Helnykterhetsförbund (Suedia).

Câştigătorul premiului special, acordat în urma voturilor publicului din sală, a fost Automobil Clubul Român, proiectul acestora fiind considerat a fi cel mai inspiraţional dintre toate proiectele prezentate.

Siguranţa rutieră este o responsabilitate comună. Potrivit principiului subsidiarităţii, autorităţile naţionale şi cele locale sunt responsabile de majoritatea acţiunilor de acest gen, incluzând aplicarea măsurilor şi creşterea conştientizării.ue

UE a creat un cadru general de îmbunătăţire a siguranţei rutiere cu legislaţie şi recomandări, de exemplu, prin introducerea cerinţelor minime de management a Reţelelor Trans-Europene de Transport şi a cerinţelor tehnice pentru transportul sigur al mărfurilor periculoase. În plus, directiva transfontalieră de aplicare a legii privind delictele de trafic comise în străinătate a devenit operaţională în data de 6 mai 2015, iar noua legislaţie privind testarea calităţii drumurilor adoptată în aprilie 2014, este aşteptată să reducă numărul accidentelor de trafic cauzate de probleme tehnice.

În 2015, o nouă etapă a fost atinsă în domeniul siguranţei rutiere, odată cu introducerea unei tehnologii inovatoare care salvează vieţi. Din martie 2018, toate noile vehicule vor trebui echipate cu sistemul eCall. Acest sistem formează automat numărul unic de urgenţă 112 în eventualitatea unui accident grav şi comunică locaţia vehiculului serviciilor de urgenţă. eCall reduce timpul de răspuns cu până la 50% în zonele rurale şi cu 40% în cele urbane. Se estimează că eCall poate reduce numărul fatalităţilor cu cel puţin 4% şi pe cel al rănilor grave cu 6%.

sigurantaMiniştrii de transport din statele membre ale UE, reuniţi în Valetta în data de 29 martie 2017 sub preşedintia malteză a Consiliului UE îşi reconfirmă angajamentul de îmbunătăţire a siguranţei rutiere în Uniunea Europeană. Numărul ridicat de victime din accidentele rutiere (26 100 decese în UE în anul 2015) şi din răniri grave este o problemă majoră a societăţii care dă naştere la dureri umane şi la costuri economice estimate a ajunge la 50 miliarde anual pentru accidentele mortale şi la peste 100 miliarde în cazul rănirilor grave. Există o tendinţă către atingerea ţintei stabilite de Consiliul UE în 2010, şi anume reducerea până la jumătate a numărului deceselor pe şosele între 2010 şi 2020, dar creşterea a fost sesizată în ultimii ani. O grijă particulară este acordată numărului de decese şi răniri grave în cazul pietonilor şi bicicliştilor. Astfel, această ţintă a devenit extrem de greu de atins, iar dacă nu sunt depuse eforturi superioare, este posibil ca aceasta să nu fie atinsă. Eforturile privind îmbunătăţirea siguranţei rutiere nu trebuie măsurate doar prin numărarea victimelor din accidente ; numărul celor accidentaţi grav este la fel de îngrijorător deoarece este de cinci ori mai mare decat numarul deceselor. Ar trebui să avem ca obiectiv o ţintă ambiţioasă, în spiritul rezoluţiei adoptate de Naţiunile Unite cu privire la îmbunătăţirea siguranţei rutiere la nivel global în scopul creării măsurilor potrivite. O asemenea ţintă trebuie monitorizată prin date comparative şi de încredere, raportate prin utilizarea unei definiţii comune. Astfel de date trebuie profund analizate în colaborarea dintre Statele Membre şi Comisia Europeană, astfel încât, pe baza acestora să fie luate măsuri adiţionale de reducere a numărului unor astfel de răniri în următoarea decadă.

Noile reguli UE au avut un impact pozitiv asupra infracţiunilor rutiere comise în strănătate. Potrivit unui raport adoptat recent, numărul infracţiunilor investigate a crescut de 4 ori până la aproximativ 2 milioane între 2013 şi 2015 în Statele Membre care au implementat regulile (până în noiembrie 2016, 23 dintre 28 state membre ale UE au implementat directiva privind schimbul de informaţii între state, inclusiv România – Marea Britanie, Danemarca şi Irlanda au obţinut o derogare şi pot implementa directiva până în mai 2017, iar Franţa şi Portugalia urmează să o implementeze). Directiva privind schimbul de informaţii între statele membre UE permite identificarea conducătorilor auto care comit infracţiuni rutiere în străinătate în interiorul statelor membre, cu ajutorul unui sistem electronic. Sistemul include posibilitatea identificării vehiculelor care depăşesc viteza admisă, a celor care ignoră lumina roşie a semaforului, precum şi a conducătorilor auto care nu folosesc centura de siguranţă şi a celor care aleg să conducă sub influenţa alcoolului.sig

Evaluarea a demonstrat că sistemul electronic de informaţii creat permite schimbul rapid şi sigur al datelor de înregistrare ale vehiculelor şi nu generează cheltuieli administrative care nu sunt necesare. Cu toate acestea, sistemul nu este încă utilizat la potenţialul real. În 2015, aproape jumătate dintre infracţiunile rutiere comise de non-rezidenţi nu au fost investigate.

 

its

În transportul rutier, sistemele de transport inteligente sunt dezvoltate de peste 20 de ani. Unele aplicaţii sunt acum răspândite pe scară largă şi binecunoscute. De exemplu, câteva milioane de autovehicule sunt echipate cu sisteme de navigaţie capabile să evalueze informaţii privind traficul în timp real.

De ce ar trebui să acţioneze UE?

Potenţialul sistemelor de transport inteligente poate fi atins dacă aplicabilitatea acestora în Europa evoluează de la scenariul limitat şi fragmentat de azi la unul paneuropean. Sistemele de transport inteligente pot contribui la principalele obiective ale politicii de transport.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.