header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button

Didier de Radiguès este unul dintre oamenii care cunosc câte ceva despre șofat. Născut la Leuven, acesta și-a făcut debutul în competițiile de motociclism în 1979, câștigând patru competiții de Grad Prix în cariera sa, dar și Grand Prix-ul din Macau. A concurat și în competițiile de mașini, câștigând Campionatul Belgian ProCar din 1997, cursa Spa de 24 de ore, dar și campionatul American Le Mans din 2001.

Astăzi, de Radiguès apare în mod regulat ca și comentator la televiziunea belgiană RTBF. Știind că un conducător auto trebuie să conducă în siguranță, acesta spune: „Conducerea unui vehicul pe drum nu este ca împinsul unei roabe în grădină. Necesită experiență în domeniu.”

Deși a condus fără frică și cu viteză mare pe unele dintre cele mai importante circuite motociclistice din lume, părerile sale cu privire la conducerea unei motociclete pe drumurile publice din Europa sunt surprinzătoare. „Mă simt vulnerabil,” declară el. „Ca mai toți motocicliștii te simți vulnerabil pentru că nu conduci pe o rețea potrivită vehiculului tău. Avem nevoie de mai mult spațiu dedicat motocicliștilor...iar alți conducători auto trebuie să învețe mai mult despre ce înseamnă să fii motociclist.”

drum

Drumuri

Autorităţile naţionale (sau regionale ori locale) gestionează drumurile publice. De asemenea, UE oferă finanţare prin fondurile de dezvoltare regională, Banca Europeană de Investiţii şi reţelele transeuropene.

Reţelele transeuropene

În UE, majoritatea reţelelor rutiere au fost elaborate dintr-o perspectivă naţională. Obiectivul reţelelor transeuropene este de a dezvolta o reţea de transport care să faciliteze circulaţia bunurilor şi persoanelor între ţările din UE.

Statisticile pentru 2015 privind securitatea rutieră, publicate de Comisia Europeană, confirmă faptul că drumurile europene rămân cele mai sigure din lume, în pofida unei încetiniri a ritmului reducerii accidentelor. Și România a înregistrat progrese.

siguranta

Ploieşti - 15 martie, 2016 – Blogul „Drumul în siguranţă” şi Industrie Mică Prahova SA au demarat proiectul „Siguranţa ta contează şi în trafic!”, o iniţiativă prin care  intenţionează să promoveze  circulaţia în condiţii sigure a copiilor.

Astfel, un număr de peste 500 de copii împreună cu părinţii şi învăţătorii lor vor fi iniţiaţi în regulile de bază ale unei circulaţii rutiere sigure. Acest lucru se va întâmpla odată cu distribuirea broşurii care include câteva reguli simple de circulaţie pentru micuţii pietoni.

image004

Marți, 09 Februarie 2016 11:48

Cum putem aborda problema vitezei

Publicat de

viteza

Nu există o soluţie unică. Sunt necesare mai multe măsuri care să vizeze semnalizarea rutieră, limitele de viteză, dar şi formarea conducătorilor auto. Limitele de viteză trebuie să fie afişate în locuri vizibile şi să fie adaptate în funcţie de carosabil şi de tipul vehiculelor. De asemenea, pot fi utilizate dispozitive de limitare a vitezei - denivelare sau drum îngustat.

DE CE O SĂPTĂMÂNĂ EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII?

Comisia Europeană a stabilit două obiective ambiţioase pentru mobilitatea urbană: eliminarea treptată până în 2050 a autoturismelor alimentate cu combustibili convenţionali şi tranziţia spre o logistică urbană cu zero emisii în centrele urbane importante până în 2030. Comisarul european responsabil pentru transport, Violeta Bulc, are o viziune clară despre transportul în Europa. Această viziune este clădită pe patru piloni: oamenii, creşterea şi ocuparea forţei de muncă, inovarea, precum şi competitivitatea şi durabilitatea.

Mic Istoric

În anul 2000 a fost instituită „Ziua fără autoturisme” sub forma unei iniţiative europene. Aceasta a constituit o oportunitate pentru orașe să demonstreze cât de interesate sunt de aspectele legate de mediu. Timp de o zi și, anume pe 22 septembrie, autoritățile locale au prezentat zonele centrale ale orașelor lor într-o lumină diferită, restricționând traficul motorizat, încurajând utilizarea modurilor durabile de transport și sporind gradul de conștientizare cu privire la impactul asupra mediului al opțiunilor individuale legate de modurile de transport.

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.