header

   

 

"Prin această inițiativă ne dorim să contribuim și la schimbarea percepției potrivit căreia marcajele rutiere sunt necesare doar pentru cosmetizarea localităților la începutul primăverii."

Ioan Matreș, director general S.C. Industrie Mică Prahova S.A.

 

   
AddThis Social Bookmark Button
Marți, 25 August 2015 10:43

Liniile albe salvează vieți

Publicat de

Cercetările întreprinse atât la nivel local cât și la nivel național în Marea Britanie demonstrează că îmbunătățirea marcajelor rutiere ca schemă de siguranță rutieră în toate tipurile de locații pe autostrăzi conduce la o călătorie mai sigură pentru utilizatorii drumului. O analiză cost-beneficiu demonstrează de asemenea că îmbunătățirile aduse marcajelor rutiere constituie unele dintre cele mai eficiente mecanisme de siguranță rutieră aflate la dispoziția inginerilor de autostrăzi. Acesta este rezultatul direct al costurilor relativ scăzute al marcării drumurilor și al nivelului relativ crescut al câștigurilor provenite din utilizarea lor.  

Asociația britanică The Road Safety Markings Association, una dintre cele mai longevive asociații din domeniu, a fost creată în anul 1975. Încă de la începuturile sale, aceasta a fost implicată în mod activ în promovarea siguranței rutiere și crede în mod ferm că „liniile albe salvează vieți,” acestea având un rol crucial în reducerea congestiei în trafic și a problemelor de mediu provenite din aceasta. În consecință, investiția într-o infrastructură de marcaje rutiere ar trebui să reprezinte o prioritate pentru toți cei implicați în politicile publice.

albe

Ce este RoSaCe?

RoSaCe este un proiect experimental susținut de Directoratul General pentru Energie și Transport din cadrul Comisie Europene. Scopul acestuia este să creeze o abordare educațională bazată pe conceptul educației pentru siguranța rutieră a copiilor pe străzi în scopul îmbunătățirii siguranței și calității vieții.

rosace2

Luni, 15 Iunie 2015 19:19

Neatenția la volan

Publicat de

Conducătorii auto trebuie să fie în permanență atenți la trafic – nu numai pentru siguranța lor, ci și pentru cea a pasagerilor dar și a celor participanți la trafic. 

neatentie

UE își propune să faciliteze fluxul de bunuri și de persoane între țările UE prin realizarea unor legături între rețelele naționale de drumuri. Există posibilitatea ca ulterior să își assume responsabilitatea pentru auditurile privitoare la siguranța noii rețele.

trans

Acțiunile de control vizează în mod frecvent încălcări grave cum ar fi viteza excesivă, condusul în stare de ebrietate și neutilizarea centurii de siguranță. În egală măsură, sunt frecvente amenzile pentru neoprirea la culoarea roșie a semaforului sau pentru utilizarea telefonului mobil la volan.

Controale de poliție

Printre metodele tradiționale de care dispune poliția se numără controalele în trafic și utilizarea aparatelor radar. Pentru a fi mai eficiente, controalele efectuate de poliție ar trebui să fie făcute cunoscute și să includă activități mai mult și mai puțin vizibile.

politie

eu

Siguranța rutieră implică oameni. În fiecare zi, milioane de cetățeni ai Uniunii Europene folosesc drumurile, fie că merg pe jos, conduc o mașină sau merg pe bicicletă.

Directoratul General pentru Mobilitate și Transport al Uniunii Europene dedică Ziua Porților Deschise de anul acesta (9 mai) politicii de siguranță rutieră. Ziua Porților Deschise are loc anul acesta în paralel cu a treia Săptămână Globală a Siguranței Rutiere a ONU (4-10 mai).

Prin semnarea în urmă cu peste 2 ani a Cartei Europene a Siguranței Rutiere, SC Industrie Mică Prahova SA a ales să contribuie la salvarea a peste 40 000 de vieți. Astfel, am creat blogul de companie Drumul în siguranță, primul blog de companie din România care abordează problematica siguranței rutiere. În acest demers avem ca principale obiective comunicarea eficientă a informațiilor privind serviciile oferite de SC Industrie Mică Prahova SA, conștientizarea publicurilor cu privire la identitatea sa, dar și educarea acestora în privința importanței semnalizării rutiere orizontale și verticale și a contribuției acestora la îmbunătățirea siguranței pe șosele. Am ales în același timp să respectăm următoarele principii ale Cartei:carta

Acest tip de educație se adresează în general unor grupuri de elevi într-un cadru școlar (contrar instruirii conducătorilor auto). Deși scopul final al campaniilor de siguranță rutieră este o schimbare de comportament, acestea urmăresc fie o mai bună informare cu privire la o anumită problemă de siguranță rutieră, fie schimbarea atitudinilor față de anumite comportamente la volan, cum ar fi conducerea sub influența alcoolului sau excesul de viteză. 

educatie

Alocarea resurselor este de importanță capitală pentru eficiența programelor de siguranță rutieră. De aceea, procesul de alocare a resurselor trebuie să existe întotdeauna într-un program de siguranță rutieră. În mod invers, procesele de alocare a resurselor trebuie să fie legate de obiective specifice privind siguranța rutieră pentru a obține beneficii maxime cu fondurile alocate în cadrul procesului. Premisele procelor de alocare a resurselor sunt: un termen suficient de lung și un buget suficient de mare. Este de asemenea esnțială monitorizarea ulterioară pentru asigurarea eficienței măsurilor care au fost finanțate și pentru evitarea utilizării greșite a fondurilor. Neajunsurile potențiale ale acestor sisteme pot apărea în cazul în care acestea duc la utilizarea accentuată a unui anumit tip de măsuri de siguranță în detrimentul altor măsuri (care sunt poate mai eficiente). Aceste efecte secundare pot fi evitate prin stipularea faptului că furnizarea resurselor depinde de existența unor condiții generale adecvate și de tipul de măsuri pentru care sunt utilizate. Neîndeplinirea obiectivelor ar trebui să fie urmată de consecințe , pentru a asigura folosirea eficientă a resurselor.

poza1

   
© S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.